Şehre yıllardır görmediğiniz bir dostunuz geliyor ve sizi onu çok özel bir mekânda ağırlamak istiyorsunuz. Her gün yüzlerce mekânın açıldığı İstanbul’da hayalinizdeki özel yeri nasıl bulacaksınız? Whatsapp’taki Mekan Asistanı adlı yeni uygulama sayesinde aradığınız özel mekanı bulmak artık çok kolay.
Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği öğrencisi Kerem Sertan Özkılıç, Ece Berker, İhsan Serdaroğluile Bilgi Üniversitesi öğrencisi olan Emre Semercioğlu tarafından bu yılın Ekim ayı sonunda hayata geçirilen Mekan Asistanı uygulaması, şehirdeki mekânlara dair sorularınızı 7/24 yanıtlıyor. Ayrıca sizin için doğru adresi bulduğunda rezervasyon yapıyor, hatta ön sipariş vermenize yardımcı oluyor.
Uygulamadan yararlanmak için yapmanız gereken Facebook profilinizi ve telefon numaranızı paylaşmak. Mekan Asistanı, Whatsapp üzerinden sizinle iletişime geçiyor ve mekânlara dair her türlü sorunuzu yanıtlıyor.
Henüz çok yeni bir uygulama olan Mekan Asistanı, kısa sürede 15 bin takipçiye ulaşmış. Uygulamayı hayata geçiren ekipten Kerem Sertan Özkılıç sorularımızı yanıtladı.
Öncelikle bize ekibinizi tanıtır mısınız?
Ekipteki üç kişi yani Ben (Kerem), Ece ve İhsan Boğaziçi’ndeniz. İhsan, İnşaat Mühendisliği’nden geçtiğimiz sene mezun oldu. Ece ve ben hala öğrenciyiz. Ekipteki diğer arkadaşımız Emre ise Bilgi Üniversitesi’nde okuyor. Ece, İhsan ve ben daha önceki projemiz olan Specifind.com 'dan tanışıyoruz. Emre ile ise bir etkinlikte tanışmıştık ve Mekan Asistanı sayesinde arkadaşlığımız pekişti.
Mekân Asistanı nasıl bir ihtiyaçtan yola çıktı, hareket noktanızı anlatır mısınız?
İnsanların mekân keşfederken yaşadığı sorunlardan çıktı aslında. Mekân bulmak, keşfetmek veya bilgi almak için kullanabileceğiniz çeşitli platformlar mevcut. Ama bu kullanıcıların çok fazla zamanını alıyor ve merak ettiğiniz her şeyi internette bulamıyorsunuz. Biz de insanlara zaman kazandırmak ve hayatlarını kolaylaştırmak için Mekan Asistanı'nı geliştirdik.
Mekan Asistanı, ücretsiz bir uygulama. Peki, gelir modelinizden bahseder misiniz, nasıl kazanıyorsunuz?
Gelir modelimiz mekânlar üzerinden para kazanmak üzerine kurulu, aynı Yemeksepeti gibi. Çünkü aslında bu şekilde çok daha karlı. Örneğin birçok kişiye sorsanız Yemeksepeti'ni kullanmak için senelik 20TL bile ödemek istemeyecektir ancak Yemeksepeti her bir kullanıcı üzerinden yılda yüzlerce lira kazanıyor. Biz de bu nedenle Mekan Asistanı'nı kullanıcı için ücretsiz yaptık.
Veri tabanınızda şu anda kaç mekân var?
Bu proje bizim mekânlara dair hayata geçirdiğimiz üçüncü projemiz. Daha öncesinde Restoranara.com ve Specifind.com adlı projelerimiz oldu. Bu nedenle çok fazla dataya sahibiz dünya genelinde. Yerli kullanıcılar dünyanın her yerinde bizi kullanabilirler. Yerli kullanıcılarımızın turist olarak yurtdışında bizi kullanmaları veri tabanımızı yurtdışında da geliştirebilir ve daha global bir ürün çıkarmamızı sağlayabilir.
Operasyonel olarak yurtdışı bağlantılarınızı nasıl organize ettiniz?
Yurtdışında sadece turistlerimiz kullandığı için soru yoğunluğu çok olmuyor. Ayrıca en çok turist çeken 40 şehirden Specifind için topladığımız çok kaliteli data var elimizde. O çok işimize yarıyor.
Kaç üyeye ulaştınız?
Bugün itibariyle 15 bin üyeyi geçtik :) Haber olmamız sebebiyle kısa zamanda çok fazla artış oldu. Bu nedenle bazı kullanıcılarımızı bekletiyoruz şuan. Onları da 15 gün içerisinde yavaş yavaş sisteme dahil ederek hizmet kalitemizin düşmemesi için çabalayacağız
Üyelik için WhatsApp dışında ileride başka seçenekler de düşünüyor musunuz?
WhatsApp'dan her an engelleme gelebilir bu nedenle kendi uygulamamızı çıkarmak için çalışmalara başladık :)
Şu anda bu uygulamanın TR ve dünyada bir benzeri var mı?
Evet, ABD'de iki adet girişim var GetMagic ve GoButler adında. Bizim yaptığımızdan daha zor şeyler yapıyorlar aslında. Onları da takip ediyoruz :) Oldukça iyi gidiyorlar ve yakın zamanda ikisi de ikinci tur yatırımlarını aldılar.
Orta ve uzun vade hedefleriniz neler? Bu uygulamayı insan yardımlı yapay zekâ formatına dönüştürmek istediğinizi duyduk, bunun için nasıl bir planlama öngörüyorsunuz?
Orta vadede Türkiye çapında bir şeyler yapmayı hedefliyoruz. Daha sonra belki hizmet yelpazemizi genişletebiliriz ya da yurtdışına açılabiliriz. Şu an yarı otomatize bir sistem var çünkü insanla adeta sohbet edebilecek bir yapay zekâ geliştirmek oldukça zor. İnsan Yardımlı Yapay Zekâ dediğimiz yöntem üzerine çalışıyoruz.
Söyleşi: Duygu Durgun Köseoğlu/ Kurumsal İletişim Ofisi
--- Content In Turkish from Kurumsal İletişim Ofisi---